Mijn week in foto's | 16

We kregen de sleutel van ons huurhuisje en gingen aan de slag met schilderen. Na het klussen in het huisje was er uiteraard ook voldoende tijd voor ontspanning en organiseerden wij met ons jeugdhuis een heel geslaagd evenement.



Maandag: Het was weer eens tijd om administratie in orde te brengen en dat wil zeggen dat ik onder andere foto's moest maken van bonnetjes en treintickets zodat ik mijn onkosten digitaal kan ingeven in het systeem. Veel ondernemers kijken hier erg tegen op, maar ik vind het eingelijk wel een leuk klusje en het hoort er nu eenmaal ook bij.

Dinsdag: Na het werken ging ik aan de slag om te bekijken welke energieleverancier voor ons het voordeligst zou zijn en welke telecomoperator we verkiezen. Dit is allemaal nieuw voor mij, maar ik vind het wel belangrijk hier de nodige aandacht aan te besteden en niet zomaar iets te kiezen.



Woensdag: We kregen de sleutel.! Naar deze dag hebben we lang uitgekeken. Al voelt het wel een beetje vreemd dat we nu gewoon kunnen binnen en buiten wandelen wanneer we dit willen. Het voelt dus zeker nog niet aan als onze thuis.

Donderdag: Woensdag had ik wat schrik gekregen dat de ruimtes toch kleiner waren dan we hadden opgemeten en dat mijn grondplannetje niet klopte. Dus ging ik donderdagavond met mijn papa terug om toch nog eens snel op te meten, maar alles bleek te kloppen. Gelukkig, want ik had schrik dat de kasten die we al gekocht hadden toch niet zouden passen.



Vrijdag: De eerste dag dat we effectief konden beginnen in het huisje. In de namiddag wasten we de plafond en muren af van de slaapkamer en bureau, zodat we deze zaterdag zouden kunnen beginnen schilderen. Aangezien we hier sneller mee klaar waren dan voorzien, gingen we ook al naar de Gamma om de verf te kopen en stopten we al enkele gaatjes in de muren. 

In de avond gingen we knutselen in het jeugdhuis om nog wat versiering te maken voor ons evenement op zondag. We verknipten een heleboel dekbedden en knoopten massa's strookjes stof voor slingers.



Zaterdag: In de ochtend waren wij al aanwezig in het huisje om te schilderen. Ik had dit nog nooit eerder gedaan, en dus verliep het niet van een leien dakje. Na de eerste laag zijn dus heel duidelijk vlekken en strepen zichtbaar, dus er zal zeker een tweede laag nodig zijn.

In de avond ging ik terug helpen in het jeugdhuis met het verder opzetten van onze toog. Deze wilden we namelijk mooi aankleden met kruiden om een zomers sfeertje te bekomen. Erna ging ik nog gezellig iets drinken bij vrienden die een grote serre hebben waarin het heerlijk vertoeven was.



Zondag: De laatste voorbereidingen werden gedaan voor ons evenement en om 13u gingen we dan ook effectief van start. Het kwam traag op gang, maar uiteindelijk kunnen we van een groot succes spreken. ons terras zat helemaal vol en het was uiterst gezellig.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes