Low budget | uitgaven juni

De maand juni is een van de laatste maanden dat ik nog volledig thuis woon. Het grootste deel van mijn persoonlijke uitgaven zijn wel al verhuisgerelateerd, maar we deden bijvoorbeeld nog geen inkopen voor onszelf. Na deze maand zullen mijn uitgaven grote veranderingen meemaken, waardoor het mij interessant leek om te beginnen bijhouden waar we veel/weinig aan uitgeven. Op die manier kunnen we dit na een tijdje herbekijken en uitzoeken waar we kunnen besparen. 

Dit zijn mijn persoonlijke uitgaven en dus heb ik van alle gezamelijke aankopen met mijn vriend het bedrag al gedeeld door twee alvorens aan dit overzicht toe te voegen.

Eurobiljetten



Vaste kosten: €0,00

Dit zal de laatste maand geweest zijn dat hier €0,00 staat, aangezien we vanaf volgende maand al zeker moeten betalen voor bv. bankzaken, brandverzekering, huur, ...


Boodschappen: €0,00

Deze maand had ik geen 'speciale' wensen in boodschappen en dus had ik voldoende aan alles wat mama meebracht tijdens de wekelijkse inkopen.


Horeca: €71,50

Dit bedrag ligt volgens mij wel hoger dan andere maanden, aangezien ik eens ging eten met enkele vrienden. We gingen naar 't Raadsel in Kruisem en ik heb er heerlijke stoverij van varkenswangetjes gegeten. Daarnaast ging ik ook verschillende keren iets drinken met enkele vrienden.


Plezier & ontspanning: €1,25

In de kringwinkel kochten wij de partygame '5 seconden' voor €2,50. We hebben dit spelletje al eerder gespeeld met familie en hadden hier al veel plezier aan, dus wilde ik dit ook graag aan onze eigen spelletjescollectie toevoegen.


Verzorging: €17,00

Ik had al enkele weken last van een gaatje in mijn tand en kon na de lichte lockdown eindelijk een afspraak maken bij de tandarts. Ik betaalde iets meer dan €90 voor dit tandartsbezoek, maar aangezien ik elk jaar op controle ga krijg ik hiervan een groot deel terugbetaald door de mutualiteit.


Kleding & accesoires: €34,40

Via AliExpres bestelde ik een paar oorbellen. Onlangs ontving ik dezelfde in een andere kleur en aangezien ik die bijna dagelijks draag wou ik deze ook nog in een lichter kleurtje, maar die zijn helaas nog niet aangekomen. Daarnaast kocht ik ook nog enkele kledingstukken in de Kringwinkel. Ik ben ongeveer 11kg afgevallen, waardoor veel shorts en rokjes ondertussen te groot geworden zijn en dus niet meer zo mooi zitten. Ik kocht een jasje, een short, een rok, 3 truien en een T-shirt. 


Cadeaus: €0,00

Deze maand hadden wij geen feestjes of andere gelegenheden waar cadeautjes bijhoren en dus gaf ik niets uit in deze categorie.


Vervoer & parkeren: €2,30

Tanken was deze maand niet nodig en ik betaalde enkel 2 keer voor een parkeerticketje. Maar aangezien dit telkens om een korte periode ging, heb ik ook hier niet veel aan uitgegeven.


Klussen & huishoudelijk: €54,19

Wij waren al enkele weken aan het uitkijken naar een mooi koopje voor een SodaStream en deze maand zag ik een pakket staan bij Collishop. Voor een kleine €50 kochten wij de SodaStream Spirit, samen met een CO2 cilinder, 2 x een 1L fles en 1 x een 0,5L fles. In de action vond ik een goede deal voor een donsdeken en bedovertrek en in de kringwinkel kocht ik een prachtige gietijzeren kookpot voor €12.


Interieur: €59,50

De grootste aankoop in deze categorie zijn onze kasten en bed voor in het huurhuisje. Wij haalden een bed, kleerkasten, dressoir en nachtkastjes op voor samen €90, waarvan mijn vriend en ik dus elk de helft betaalden. Alles voor het interieur kwam deze maand uit de Kringwinkel en via Tweedehands-groepen op Facebook, waardoor we ook wel veel centjes hebben kunnen uitsparen.


Sport: €0,00

Helaas zijn de zwembaden nog niet terug open en dus kon ik nog niet terug gaan zwemmen op zondagvoormiddag.


TOTAAL: €240,14

Reacties

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes