Upcycling | retro bureautoel


Onlangs kocht ik in de kringloopwinkel bovenstaand bureaustoeltje. Ik was meteen verliefd en zag dit stoeltje al helemaal in ons toekomstig interieur. De zitting had zijn beste tijd gehad en die zou ik wel vervangen met een nieuw stofje.



Ik begon met het verwijderen van het stofje aangezien dat echt heel vuil was. De stof was enkel vastgeniet en deze kon ik dus gemakkelijk verwijderen.



De wieletjes bleken niet meer goed te draaien en rollen, waardoor ik besloos deze los te vijzen en te bekijken of hier iets kon aan gedaan worden. Het bleek dat er veel vuiligheid in geslopen was en met ontvetter en een tandenstoker kuiste ik deze helemaal uit zodat ze nu terug soepel rollen en draaien.

Ook het inox had al heel wat te verduren gekregen en was helemaal dof geworden en had heel veel roestvlekjes. Ik probeerde deze met zilverpapier weg te 'schuren' maar bekwam geen mooi resultaat. Daarna probeerde ik heel voorzichtig op de onderkant met wat schuurcrème en een schuursponsje en dit bleek de oplossing te zijn. Zonder al te veel moeite heb ik al het inox van de stoel gekuist en verwijderde ik bijna alle roestplekjes. Het blinkt zelf terug.!



Ik had nog een lapje groene stof liggen in de kast die ik wel passend vond bij het stoeltje en bevestigde deze aan de hand van een schieter met nietjes aan het houtoppervlak. Het was de eerste keer dat ik dit deed en dus wel een beetje zoeken hoe ik het op de hoekjes moest doen, maar het resultaat mag er zijn.



Nadat ik alle onderdelen terug in elkaar gezet had was mijn stoel helemaal klaar en ik ben er super tevreden mee. Ik werkte in totaal een dik uurt aan deze stoel, wat ik perfect te doen vind. Het heeft ervoor gezorgd dat ik een kringloopstoel een tweede leven kan geven én dat hij heel mooi in ons interieur zal passen. Of hoe een beetje opknappingswerk een wereld van verschil kan maken.


Reacties

  1. Knap dat je dit zo even zelf hebt gedaan! Het ziet er weer goed uit en het lijkt me heel leuk om dit zo zelf te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is leuk geworden zeg! En wat goed dat je op deze manier een oude bureaustoel een tweede leven geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is het een mooi stoeltje geworden. Ik ben zelf niet zo handig met dit soort dingen maar mijn ouders maakten ook altijd de tofste meubels met tweedehandse meubeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je er een mooie stoel van gemaakt! ik hou wel van de retro stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie stoel is het geworden. Fijn dat je zo iets toch een nieuw leven kan geven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes