Recept | Thaise maaltijdsoep

Hier thuis houden wij ervan regelmatig eens een noedelsoep te eten. We hebben hiervoor verschillende  recepten waar we ons op basseren, en vandaag deel ik met jullie onze huidige favoriet. Deze soep met rode curry is lichtjes pikant en kan uiteraard angepast worden naar eigen wens. Voor diegene die geen fan zijn van kokossmaak, niet getreurd, ik ook niet... De kokosmelk zorgt voor een zachter geheel maar smaakt niet heel fel door.

Thaise maaltijdsoep met kip

Ingrediënten voor 4 personen
2 à 3 kipfilets, 250 gram mihoen, 3 teentjes look, 1 rode paprika, 1 ui, 1 cm gember, 3 pijpajuintjes, 400 ml kokosmelk, 3 eetlepels rode curry pasta, 1,5 liter kippenbouillon, 1 eetlepel vissaus, 2 eetlepels limoensap, 1 eetlepel olijfolie, 2 koffielepels bruine suiker, 5 takjes koriander, 5 grote blaadjes basilicum, peper, zout, 

1. Snij de paprika, ui en pijpajuintjes fijn
2. Rasp de gember fijn
3. Snij de kipfilets in stukjes en kruid met peper en zout
4. Bak de kipfilets met olijfolie in een grote pot tot deze mooi goudbruin zijn, af en toe roeren
5. Haal de kip uit de pot en zet apart
6. Voeg de paprika, ui en look toe aan de pot en laat een beetje fruiten, af en toe roeren
7. Voeg de gember en rode curry pasta toe, af en toe roeren
8. Voeg de kippenbouillon en kokosmelk toe en breng aan de kook 
9. Verminder het vuur en laat 10 minuutjes sudderen
10. Voeg de mihoen toe samen met de vissaus en bruine suiker en laat 5 minuutjes sudderen
11. Haal van het vuur en voeg de pijpajuintjes, koriander, basilicum en limoensap toe
12. Serveer onmiddelijk en eet smakelijk


Reacties

  1. Hmm lijkt me echt lekker met die kokosmelk, daar hou ik echt van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, ik krijg er spontaan honger van. Die komt toch echt wel in mijn probeersel-kookboek terecht. Zal er alleen wel zo mooi niet uitzien vrees ik, maar als het goed smaakt, dan is het gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes