Verhuizen | interieur inspiratie

Binnenkort ga ik samenwonen met mijn vriend. Na de huizenjacht blogs, zal ik nu verdergaan met de verhuisblogs waarin ik jullie meeneem in ons verdere verhaal. In deze post vertel ik hoe wij het huisje graag zouden inrichten en waar wij onze inspiratie halen.

In de laatste huizenjacht blog konden jullie lezen dat wij een huisje gevonden hadden die we graag wilden huren. Ondertussen zijn we enige tijd verder en zijn wij enthousiast bezig met het verzamelen van inspiratie en al enkele spulletjes voor het huis. Over het interieur heb ik ondertussen al een vrij duidelijk beeld van wat ik precies zou willen. Het zal nu een kwestie zijn van toestemming vragen aan de huurbaas en de juiste meubels en andere spulletjes vinden binnen ons budget.

Net zoals veel anderen zijn ook wij op zoek gegaan via Pinterest naar inspiratie. Ik had al meerdere borden aangemaakt in de loop der jaren met dingen die ik mooi vind. Nu heb ik voor elke ruimte in het huis een bord aangemaakt en de bijhorende inspiratie op gepinned.



Living: Aangezien wij vaak in deze ruimte zullen vertoeven willen we hier echt een gezellige plaats van proberen te maken. Het gaat om een kleine ruimte waar bv. niet voldoende plaats zal zijn om ook een eettafel te plaatsen om gasten te ontvangen, dus we gaan er een knus kamertje van maken. Wij zouden hier graag werken met een mooi elegant tweedehands kastje op pootjes met daarop een heleboel planten en een spiegel erboven als blikvanger. Verder vullen we dit aan met een zetel, laagpolig tapijt, kleine bijzettafeltjes en hier en daar wat rotan-attributen ter decoratie.



Keuken: Hiervoor vind ik het een pak moeilijker om inspiratie op te doen. De keuken is volgens ons normen vrij groot, maar er zijn heel veel kasten en deuren in deze ruimte waardoor de indeling wat moeilijker aan te passen zal zijn naar onze wensen. We proberen hier een lichte ruimte van te maken met een klein tafeltje zodat er ruimte is om hier met ons twee te eten. Ook hier zullen we proberen wat natuur binnen te halen aan de hand van plantjes.



Bureau: Dit wordt een ruimte met twee doeleinden. Deze kamer zal gebruikt worden als bureau en als eetplaats wanneer er volk op bezoek komt. Aangezien ik hier vaak aan het werk zal zijn en klanten zal ontvangen wil ik hier een heel lichte ruimte van maken, met een speelse aankleding. Met een kleuraccent op de muur zou ik graag het grafisch aspect van mijn job hier verwerken. Verder wil ik hier heel graag een formica keukentafel en bijhorende gekleurde stoelen.



Slaapkamer: Ook hier trekken we de lijn door dat er wel wat groen aanwezig mag zijn door middel van een accentmuur en kamerplanten. Verder zullen wij deze ruimte waarschijnlijk vrij sober houden, aangezien we niet van plan zijn hier jaren en jaren te blijven wonen, dus dan kan in deze ruimte misschien wat budget uitgespaard worden.



Tuin: Hiervoor hebben we nog geen concrcete plannen, maar ik weet wel wat ik mooi vind en dus leuk zou vinden. Ik ben grote fan van een gezellige tuin met een festivalsfeertje. Hierbij denk ik aan toffe lampenslingers, kleurrijke decoratie en houten en natuurlijke elementen. 


Ondertussen ben ik al iets concretere moodboardjes aan het maken per ruimte. Dan ga ik op zoek naar foto's van de tafel die ik wil, stoelen die ik graag zou hebben en welke kleur ik graag op de muren zou zien bijvoorbeeld. Op die manier kunnen we concreet op zoek naar de spullen die we nog nodig hebben. Het zullen dan ook die moodboards zijn die jullie in de volgende verhuisblog mogen verwachten.





Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes