Mijn week in foto's | 7

Als ik naar dit en mijn laatste fotoverslagen terugkijk lijkt het wel alsof ik allleen maar aan het koken en eten ben. Wat natuurlijk niet klopt. Maar het is wel een feit dat we de laatste weken meer en meer nieuwe receptjes uitproberen nu we wat meer tijd hebben dan anders.



Tijdens onze wandeling maandag kwamen we dit tafereel tegen. Na meermaals te passeren hadden we dit nog niet eerder opgemerkt. Op de paaltjes zijn verschillende vogels afgebeeld en hun naam, wat voor een heel vrolijk beeld zorgt.



We gingen deze keer voor een bewegwijzerde wandeling, namelijk de Rooigemsebeek. Dit is een wandeling van 13km die loopt van Mullem naar Wannegem, via Huise en Lede. Een heel mooie wandeling langs veel trage wegen en door rustige dorpjes.



Dinsdag stelde ik mijzelf even voor op mijn social media kanalen. Dit bleek een populaire post te zijn, want ik bereikte 3 keer zoveel mensen als met andere berichten. Bij deze heb ik dus zelf het bewijs gezien dat mensen echt willen weten wie er achter een bedrijf zit. Indien je zelf ook nieuwschierig bent, de post is terug te vinden op Facebook en Instagram.



Het eerste nieuwe recept van deze week was woensdag. Bloemkoolrijst met kip kerrie, waarvan ik een recept had gevonden op Freshhh. Het was voor ons de eerste keer bloemkoolrijst en het was de eerste paar happen dan ook even wennen aan de structuur. Maar hoe meer wij van dit gerecht aten, hoe lekkerder we dit vonden. Dit gaan we zeker opnieuw maken, ook in andere combinaties.



Ik probeerde iets nieuw uit. Woensdagavond had ik geen zin om te gaan wandelen aangezien het hard aan het regenen was, maar ik wou wel een beetje bewegen. Ik zocht op Youtube een dansvideo en kwam uit bij de workouts van Pamela Reif. Ik begon met 15 min sexy dance workout. Dit starte een beetje onwennig voor mij, maar al snel was ik mij echt aan het amuseren.! Ik vond dit echt een leuke workout en besloot er nog een kwartiertje bij te doen, deze keer met 15 min dance cardio workout. Van die laatste ging ik nog meer zweten en na de twee filmpjes had ik een voldaan gevoel.



Op donderdag terug een nieuw recept. Deze keer groentegratin met geitenkaas en gerookte zalm van Delhaize. Deze gratin boordevol groenten (zoete aardappel en broccoli) was een schot in de roos. Mijn ouders zijn geen grote fan van geitenkaas, maar vonden dit toch wel echt lekker.! Ik maakte een extra portie om in te vriezen en kan al niet wachten om ook deze op te eten.



Ik deelde deze week ook terug een van mijn schoolopdrachten tijdens mijn grafische opleiding. Tijdens mijn opleiding kregen we de kans om een spread en bijhorende cover te ontwerpen voor een kinder-gedichtenbundel. Ik ging aan de slag met waterverf en na enkele mislukte pogingen knipte en plakte ik alle onderdelen samen tot een geheel. Een illustrator kan ik mijzelf zeker niet noemen, maar ik heb hier echt heel veel plezier mee gehad en zou dus zeker ja zeggen voor een dergelijke opdracht in de toekomst. 



Vrijdagavond is onze vaste 'snack-night'. Ik maakte een gezond broodje Mc Chicken volgens een recept van Chickslovefood. De krokante kip is echt een aanrader. Ik was namelijk echt verwonderd hoe eenvoudig het is om 'kip-krokant' te maken. We hadden helaas geen komkommer in huis, dus het sausje miste wel wat smaak. Ik ga deze zeker nog een keer maken en dan mét komkommer en misschien ook een beetje rode ajuin als toevoeging.



Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek naar een huurhuisje om te gaan samenwonen. Tijdens mijn wandeling zaterdag kwam ik dit leuke huisje tegen. Toen mijn papa zei 'Dat zou ook iets voor jullie zijn.' zagen we plots een te-huur-bordje hangen. Foto maken en nummer opslaan dus.!



Ik kreeg van mijn oma een nieuw stekje van haar graslelie. De vorige heeft eens te lang buiten gestaan tijdens het maken van productfoto's, waardoor deze niet zo mooi meer is. Toen ik het vertelde aan mijn oma stelde ze meteen voor een nieuw stekje af te zetten. Uiteraard heb ik het andere ook nog en verzorg ik dit ook nog met evenveel liefde. Maar nu zijn ze dus met twee op mijn bureau.



Tijdens mijn vele wandelingen vind ik het heel fijn dat wij redelijk in het groen wonen. Wij moeten niet ver wandelen om trage wegen te hebben of om bekeken te worden door enkele besstjes zoals koeien, schapen en paarden. Al vraag ik me wel telkens af wat die dieren zouden denken als ze iemand zien passeren. Nog mensen die hier wel eens over nadenken.?



Reacties

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes