Huizenjacht | Deel 1



Mijn vriend en ik zijn ondertussen al een aantal jaartjes samen. Ikzelf ben nu ook bijna 2 jaar aan het werk en dus wordt het tijd om samen te gaan wonen. Aangezien dit allemaal de eerste keer is voor mij is het best spannend. Het leek mij dan ook leuk om mijn verhaal en ervaringen hierover met jullie te delen.

Midden augustus loopt het huurcontract van mijn vriend zijn studio af, dus enige tijd geleden begonnen wij rustig om immosites te bekijken en te zien wat we allebei leuk zouden vinden als huisje om een paar jaar in te wonen. Bleek snel dat we behoorlijk eensgezind zijn en dat we ons in dezelfde stijl huizen allebei kunnen vinden. We houden van wat kleinere en oudere huisjes, waar liefst een beetje karakter aanwezig is. Een tuin is een absolute must! Mijn vriend woont nu op een studio in Gent, zonder terras. Ik woon nog bij mijn ouders thuis, waar we een fijne eenvoudige tuin hebben en enorm vaak buiten zitten. Het hoeft zeker geen grote tuin te zijn, gewoon een ruimte waar we gezellig kunnen buitenzitten en vrienden uitnodigen.

We maakten de rekensom aan de hand van schattingen wat we maandelijks zullen gaan uitgeven aan vaste kosten en andere zaken en bekeken zo wat voor ons een haalbaar budget zou zijn. Graag zouden we later een klein boerderijtje kopen en renoveren, dus het is belangrijk dat we maandelijks nog een beetje kunnen sparen ook. Het bleek dat we dus geen groot budget hadden, maar na wat rondsnuisteren op Immosites bleek dat het zeker haalbaar was om een huisje te vinden voor dit budget, aangezien onze zoekregio iets ruimer is.

Vrij snel vonden we een huisje waar we allebei direct weg van waren. Maar helaas, toen we belden om een afspraak te maken om het huis te bezichtigen bleek dat een ander koppel al een tweede afspraak had ingepland en de kans dus heel groot was dat zij zich kandidaat zouden stellen. We zouden telefoon krijgen indien het toch niet doorging... We hebben nog enkele dagen/weken in spanning gewacht, tot plots op de immosite stond dat het verhuurd was.

Helaas werd het midden maart ook plots een pak lastiger om op zoek te gaan naar een huis. Door de maatregelen was het niet langer mogelijk om huizen te gaan bezoeken én kwamen er niet veel nieuwe huizen meer online. Wij bleven wel gewoon doorzoeken en lieten ons bij 2 woningen op de wachtlijst plaatsen om op bezoek te gaan vanaf het terug zou kunnen.

De volgende keer vertel ik jullie over de eerste twee huizen die we ook effectief zijn gaan bezoeken. Want, de eerste keer op zo'n bezoek gaan voelt toch echt vreemd aan. Ik kan je alvast vertellen dat ik de nachten erna niet veel geslapen heb.

Reacties

  1. Super goed dat je hierover schrijft. Ik ben ook benieuwd naar mijn ervaring in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes