Mijn week in foto's | 6

Alweer een zonnig weekje die voorbij is. Aangezien het terug zo'n mooi weer was heb ik ervoor gekozen om niet telkens volledige dagen aan mijn bedrijf te werken, maar ook gewoon te genieten en buiten te zijn.



Tijdens onze wandeling van maandag plukte ik verschillende plantjes die mij leuk leken om te drogen. Ik zou graag eens uittesten of ik gedroogde plantjes mooi zou vinden in een kadertje aan de muur. Leuk nieuw projectje dus.! Ik ben alvast heel nieuwschierig.



De salade stond eerst nog binnen, maar dinsdag heb ik deze naar buiten gebracht. Ik hou deze wel nog even in een kweekbak, zodat 's nachts het deksel erop kan tegen de koude. Ook zaaide ik enkele soorten groentjes in de tuin. Ik heb rode biet, gele biet, wortel, Parijse wortel, kleine ajuintjes en radijzen gezaaid. Enkel de gele biet is nieuw, de andere hadden we vorige jaren ook al. Indien jullie lekkere receptjes weten met gele bietjes, laat maar horen.!



De kruiden staan er ondertussen ook al heel mooi bij. Vooral de munt is al terug in overvloed klaar om te plukken, maar ook de salie, oregano en citroenmelisse zien er goed uit. Naast dit hoekje hebben we nog enkele potten met kruiden her en der verspreid over de tuin. Zo leuk om tijdens een wandelingetje in de tuin al dit moois te bekijken.



Woensdag testten we terug een nieuw receptje uit. We maakten de wok met scampi's en aardappelen klaar die ik gevonden had op Libelle Lekker. Als kruiden wordt er voornamelijk enkel currypoeder toegevoegd, dus het is een heel zuiver gerechtje. Dit was echt een toppertje.! Ik zou het elke week kunnen eten, zonder aanpassingen van het huidige recept.



Op mijn sociale media kanalen Facebook en Instagram deelde ik een post over mijn werklocatie. Indien je hier interesse in hebt, klik dan gerust eens door naar mijn socials.



Nog een nieuw receptje deze week was wraps met gerookte zalm en omelet. Ook dit vonden wij hier thuis echt super lekker. Op vrijdagavond eten wij graag iets wat sneller klaar is of een beetje comford food. Deze wraps waren vrij snel klaar en echt de moeite waard.! Met 1 wrap had ik ook echt voldoende gegeten, al leek dat op het eerste zicht niet heel veel.



Mooi weer op zondag resulteert hier vaak wel eens in een barbeque. Aangezien ik momenteel mijn best aan het doen ben om enkele kilootjes af te vallen, wou ik eens een gezonder alternatief dan de ribbetjes of grillworst die ik normaal zou eten bij een barbeque. Ik maakte gegrilde kippenspiesjes met yoghurt volgens een recept van 'Lekker van bij ons'. Ik vond de spiesjes zeker geslaagd als gezonder alternatief, maar ik verkies wel nog steeds de ribbetjes.



We sloten de week af met een gezellige wandeling in Lozer, waarvoor we ons eerst met de fiets verplaatsten. Allemaal paadjes en straten die we al eens eerder hadden gedaan, maar toch nog altijd fijn om eens niet in onze directe omgeving te wandelen.

Na het wandelen speelden we nog een spelletje samen. We wilden al even Triominos Tri Balance nog eens spelen, dus het spel was snel gekozen. We speelden drie rondjes, waarbij iedereen één keer gewonnen heeft. Perfecte balans dus.!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes