Mijn week in foto's | 4

Het paasweekend is bijna voorbij. Voor mij heel vreemd, aangezien het dan normaal 4 dagen feest is. Hier vieren wij namenlijk paasfeesten, 4 dagen vol plezier en ambiance. Het is dus een grote aanpassing dat dit nu niet kon doorgaan en ik moest ineens mijn weekend op een andere manier zien te vullen.



Dinsdag genoot ik ten volle van het zonnetje. Na het werken ging ik in de hangmat liggen met een boek. Ideaal om een beetje bij te kleuren.



Bij mooi weer vind ik het heel fijn om buiten te eten. Met mijn kom soep en boterhammetje ging ik naar buiten en ik vulde tussendoor enkele sudoku's in. Ik ben echt een grote fan van kruiswoordraadsels en andere spelletjes, maar tijdens de winter denk ik daar precies wat minder aan. 



Woensdag lanceerde ik een winactie. Ik ben vollop aan het oefenen om digitale portretten te tekenen en het leek mij wel fijn om dit te oefenen op foto's van mensen die graag zo'n portret zouden willen. Heb je deze nog niet zien passeren maar wil je graag meedoen.?
Het kan nog tot woensdag via deze post.



Ook 's deze avond ging ik in de zetel verder met het invullen van kruiswoordraadsels. Ik kijk heel graag tv, maar vaak boeien programma's mij niet voldoende om mijn volledige aandacht nodig te hebben. Ideaal dus om tussendoor enkele puzzeltjes op te lossen.



Deze week maakte ik ook meer dan eens gebruik van mijn droogoven. Ik drooge sla-resten samen met wortelschillen en wat kruiden zoals peterselie en bieslook om deze te vermalen tot groentenbouillonpoeder. Wij hebben geen composthoop en op deze manier kunnen we toch een deel van ons 'groenafval' recupereren en redden van de afvalbak. Ook appelsienschillen gingen in de droger. De eerste test was niet gelukt. Ik had de schillen inclusief het wit gedroogd, maar dit zorgde voor een bittere smaak in mijn thee. Bij deze schillen heb ik eerst het wit verwijderd in de hoop de bittere smaak te laten verdwijnen. Deze moet ik wel nog proeven, maar lijkt me heerlijk in een tijmthee.



Zaterdag was er al vroeg veel zon, waardoor ik de tuin in ging. We hebben een mooi aantal aardbeienplantjes en die moesten allemaal nog verplant worden in grotere potten, zodat ze ruimte hebben om te groeien en veel vruchten te geven.



We namen onze fiets zodat we zaterdagnamiddag eens elders konden gaan wandelen, aangezien we hier ondertussen zo wat elk straatje gedaan hebben. We mochten niet in Lozerbos, waardoor we een mooie route zochten en zo andere leuke plaatsen in Lozer vonden. Op een bepaald punt waren we enkele willekeurige paadjes ingegaan en waren we wel even de weg kwijt. We stonden midden een veld en zagen niet direct hoe we terug aan de straat kwamen, maar het is gelukt. Ik bleek wel wat verbrand te zijn na deze wandeling, maar met voldoende aftersun valt dit wel op te lossen.



De havermoutkoekjes die ik twee weken geleden maakte waren allemaal op en dus wou ik iets anders gaan bakken als koekje voor in de namiddag. Ik ging voor havermoutwafeltjes van Libelle, waar ik hier en daar wat anpassingen moest doen omdat ik niet alles in huis had. De wafeltjes zijn ondertussen getest en goedgekeurd.! Ik zal deze dus vaker gaan maken.



Normaal ga ik absoluut niet graag fietsen. Maar mama en papa wilden graag een fietstochtje doen en ik had geen zin om alleen te gaan wandelen, dus ging ik mee fietsen. We volgden de Blinkerroute, maar maakten toch ergens een fout naar het einde toe en hebben deze dus niet volledig kunnen afwerken. Het is een route uitgestippeld door jeugdschrijven Marc De Bel en gaat langs meerdere plaatsen die een betekenis voor hem hebben. Leuk ritje van 30km, wat hier en daar toch best pittig is.



We sloten het weekend af met een spelletje Rummikub, terwijl we naar de zwaarste lijst aan het luisteren waren van Studio Brussel. Het eerste spelletje heb ik gewonnen, maar het tweede spelletje was het mijn mama die als eerste al haar steentjes kwijt was.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes