Mijn week in foto's | 3

Een zonnige week, die meteen aanzette tot heel veel buiten zijn. Van wandelen tot boeken lezen, en van timmeren tot in de moestuin werken. Wanneer ik buiten ben, heb ik vaak mijn telefoon niet bij, waardoor dit niet zo'n uitgebreide fotoreeks zal worden. Ik probeer er aan te denken, nu ik meer en meer buiten zal vertoeven.! 



Nadat ik vorige week wat ging snoeien in de kruidenplanten en de voedseldroger zijn werk deed, kon ik al twee mooie potjes vullen met gedroogde kruiden. Wij gebruiken deze voornamelijk tijdens het koken, maar ook in thee voeg ik ze wel eens toe.



Maandag was het zonnetje sterk aanwezig en dus profiteerde ik ervan om een heleboel foto's te maken die ik later als mockup zou gebruiken voor mijn collectie-geboortekaartjes in te plaatsen. Ik had als weekdoel dat mijn catalogus voor geboortekaartjes moest af zijn, en dit was een onderdeel van mijn takenlijstje.



Nu mama tijdens de week wat meer tijd heeft om te koken, gaat ze graag aan de slag met recepten die soms wat meer tijd nodig hebben. Bij deze noedelsoep van Jeroen Meus moeten redelijk wat groentjes gesneden worden (waar wij niet zo gedreven in zijn), waardoor er dus wel wat voorbereiding nodig is. Maar, deze maaltijdsoep is het zeker waard.! Wij hebben het recept lichtjes aangepast, door kip te gebruiken in de plaats van rundvlees.



Vrijdagavond probeerden we iets nieuws uit in de keuken. We gingen voor de hartige flensjes van SOS Piet. Het heeft ons zeker gesmaakt, maar de volgende keer dat we deze maken zullen er een hoop meer kruiden gebruikt worden aangezien we deze soms niet voldoende smaakvol vonden.



Zaterdag ging ik voor de eerste keer echt bewust genieten van de zonnestraaltjes. Het was niet altijd even warm wanneer de zon achter de wolken verdween, maar het idee alleen al om buiten een boek te lezen met blote benen in de zon deed mij doorbijten en ik genoot dus toch een tweetal uurtjes op deze manier van de gezonde buitenlucht.



En net zoals heel veel anderen, gingen wij zondag ook voor de eerste keer aan tafel voor een gezellige barbeque. Ik ging voor ribbetjes met honing en een heerlijk slaatje met fetakaas en hennepzaadjes. Het was een verrassing dat we al konden buiten eten, maar dat maakte het wel extra plezant.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes