Boeken - Kind van het oerwoud

Marina Chapman - Kind van het oerwoud


Het waargebeurde verhaal over een jong meisje dat opgroeit tussen de apen.


Als peuter wordt Marina Chapman alleen in een oerwoud achtergelaten. Ze sluit zich aan bij een groep kapucijnapen en kopieert hun gedrag: eet wat zij eten, drinkt wat zij drinken,leert hun taal en klimt de hoogste bomen in. Dat is haar erdding.
Langzamerhand verliest ze echter elk besef van mens-zijn, totdat ze na vijf jaar door jagers wordt ontdekt en meegenomen naar de bewoonde wereld, waar ze nog jarenlang als straatkind leeft.

Uiteindelijk is Marina Chapman een 'gewoon mens' geworden. Ze woont nu in Engeland, heeft een man, twee dochters en drie kleinkinderen. Haar inspirerende verhaal is opgetekend door haar jongste dochter Vanessa, die zich inmiddels niet meer schaamt als haar moeder in een boom klimt.


Ik heb enorm genoten van dit boek. Ik keek er iedere keer weer naar uit om het boek in mijn handen te kunnen nemen en gezellig verder te lezen. Ik ben sowieso gefascineerd door de natuur en dus sprak een boek over een meisje dat opgegroeid was in de jungle mij zeker aan.
Maar al gauw werd duidelijk dat dat niet het enige was die mij zo boeide bij dit boek. Er komen nog een hele boel andere maatschappelijke thema's in voor zoals verwaarlozing, straatkinderen, prostitutie, slavenarbeid, .... Dat zijn één voor één thema's waar ik graag over lees en dus was dit boek voor mij echt een topper.

Ik heb dit boek gelezen tijdens mijn examens waardoor ik er wel enkele weken over gedaan heb, maar indien ik dit boek zou gelezen hebben in de vakantie of een periode waarin ik meer tijd had, dan was dit boek zeker op enkele dagen uit geweest.
Het leest heel vlot door de manier waarop het geschreven is en door de constante spanning die ik voelde tijdens het lezen. Iedere pagina wou ik verder lezen om toch maar te weten wat er volgde.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes