Boeken - Gewillig

Emma Chase - Gewillig

Je hebt twee soorten mensen op deze wereld. Het soort mensen dat wat passief is en de mensen die meteen actie ondernemen. Ik heb altijd eerst de kat uit de boom gekeken. Ik ben altijd voorzichtig, en houd van plannen. Dat veranderde nadat ik Drew Evans leerde kennen. Hij was altijd zo volhardend. En zo zeker van zichzelf - en van mij. Maar niet alle stellen zijn voor altijd gelukkig. Had jij gedacht dat Drew en ik het ultieme liefdessprookje tegemoet gingen? Nou, ik ook. Nu sta ik voor de keuze, de belangrijkste keuze in mijn leven. Drew heeft al gekozen. Sterker nog, hij wilde voor ons allebei kiezen. Maar je weet dat dat simpelweg niet mijn stijl is. Daarom ben ik terug naar Greenville gekomen. Alleen. Nou ja, soort van alleen...

(Bron : Bol.com)


Ik ontdekte pas dat dit een vervolgverhaal was wanneer ik al begonnen was met lezen. Maar ik heb mezelf er van overtuigd dat het ook wel ging lukken zonder het eerste boek gelezen te hebben. En inderdaad, ik had niet heel veel last van het feit dat ik het begin van het verhaal miste.

Ik had op internet al veel goede dingen over het boek gelezen, maar zelf ben ik niet zo overtuigd. Het verhaal op zich sprak me wel aan en daar heb ik ook van genoten. Het was eerder de schrijfstijl die niet echt aan mij besteed is. De momenten waarop de hoofdpersoon dingen zegt die rechtstreeks gericht zijn naar de lezer storen mij, daar hou ik niet zo van.

Zoals ik al zei vond ik het verhaal wel goed. Zo had ik een bepaalde wending naar het einde van het boek toe niet zien aankomen, wat ik altijd fijn vind. Het vermogen van de auteur om de lezer voor verrassingen te zetten.

Het epiloog vond ik fijn. Aangezien ik het eerste boek niet heb gelezen had ik dus nooit een deel van het verhaal gelezen vanuit het perspectief van Drew, wat veranderde bij het epiloog. Ik vind een verhaal meestal fijner als er afwisseling zit in de perspectieven, doordat elk personage meestal wel een andere gedachtegang heeft, maar deze manier vond ik vernieuwend en ook leuk.

Ik ga voorlopig geen boeken meer lezen van Emma Chase, maar indien er nog een boek zou verschijnen van haar waarover veel goede dingen te lezen zijn zou ik het toch nog overwegen. 

Ik geef dit boek een 2.5/5 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes