Boeken - 50/50 moorden


Steve Mosby - 50/50 moorden

Hij verschuilt zich in je huis. Volgt je wekenlang. Weet alles van jou en je partner. En dan slaat hij toe… Wat zou jij doen wanneer de 50/50-moordenaar jou en je geliefde uitkiest om zijn duivelse spel te spelen?

Een psychopaat met een duivelsmasker ontvoert stelletjes en dwingt hen te kiezen wie van hen tot zonsopgang blijft leven en wie niet. De jonge profiler Mark Nelson wordt op zijn eerste werkdag in het team van de succesvolle rechercheur John Mercer meteen in de zaak van de 50/50-moordenaar betrokken. Op de plaats delict ligt het lijk van een verbrande man in bad en vinden ze een verontrustende tekening op de muur van een soort spinnenweb met symbolen. Als een volgend slachtoffer ontsnapt en zich verward en verminkt op het politiebureau meldt, wordt de zoektocht naar diens vriendin een race tegen de klok. Zij moet vóór de ochtend aanbreekt gevonden worden…

(bron : bol.com)


Enkele jaren geleden las ik heel vaak thrillers, maar na een leesdip was ik overgeschakeld op waargebeurde verhalen. Nu las ik laatst in een boekje de korte inhoud van dit boek en ik werd nieuwsgierig. Na lange tijd wou ik nog eens een misdaadverhaal lezen.

Ik begon met veel enthousiasme aan het boek en ik heb er ook echt van genoten. Ik was enerzijds blij dat het boek uit was, maar dit kwam doordat ik al te lang in hetzelfde boek aan het lezen was. Door de examens en anders tijdrovende activiteiten kon ik maar af en toe het boek erbij nemen, wat ik erg jammer vond. Iedere keer als ik moest stoppen met lezen was het met spijt dat ik het boek weg legde.

Ik vond het een heel spannend boek, en ben de hele tijd geboeid gebleven. Het verhaal kent meerde plot-twists, maar ik had geen enkele zien aankomen. Tot de laatste pagina’s van het boek bleef het mij een raadsel hoe de vork aan de steel zat. 

Ik had een beetje argwaan toen ik bij het doorbladeren van het boek zag dat het hele verhaal zich afspeelde over ongeveer 2 dagen. Ik had schrik dat het allemaal heel langdradig ging worden. Het verhaal wordt echter door meerdere personen verteld, waardoor de spanning net meer werd opgebouwd en je dus geen last hebt van langdradigheid. 

Ik ga zeker op zoek naar andere boeken van Steve Mosby…

Ik geef dit boek een 4.5/5


Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes