Boeken - Ontvoerd

Helen Vreeswijk - Ontvoerd

Willemijn leidt een rustig bestaan in een residentiële wijk. Al heeft ze geregeld discussies met haar 'opstandige' tienerdochter, ze geniet van haar luxeleventje. Tot op een dag een onbekende het huis en het leven van het gezin binnendringt en geld eist voor een leven.


Ik las eerder al 'Promille' van Helen Vreeswijk, wat me er toe aangezet heeft meer van haar te gaan lezen. Bij de meeste van haar boeken spreekt de titel en achterflap mij enorm aan en dat was ook het geval bij dit boek.

Ik lees heel graag boeken die gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen, wat ook hier zo is. Alhoewel dit boek toch anders is dan wat ik normaal lees. Dit boek vormde echt een verhaal, wat ik meer en meer begon te missen in mijn voorgaande boeken. Meer nog, dit boek heeft me er toe aangezet terug wat meer misdaadboeken te gaan lezen, al dan niet waargebeurd.

Het boek las heel vlot weg, waardoor ik het altijd jammer vond het weer te moeten wegleggen. Ik keek er zelf naar uit wanneer ik wist dat er weer een uurtje tijd aankwam waarop ik het boek erbij kon nemen.

Enkel de laatste hoofdstukjes mochten voor mij wat sneller gaan. Het was al even voorspelbaar hoe het verhaal ging aflopen, dus had ik hier liever wat sneller doorgelezen.

Het boek is vrij voorspelbaar en de personages zijn behoorlijk standaard, maar ik heb me hier geen moment aan gestoord. Het boek heeft zelf enkele dingen voor mij duidelijk gemaakt. Zo kon ik bijvoorbeeld altijd moeilijk begrijpen hoe een slachtoffer zijn/haar dader begint te vertrouwen en zelfs meer, maar dit boek heeft hier enige duidelijkheid in verschaft voor mij. 

Ik ga zeker nog boeken van Helen Vreeswijk lezen, want ik vind deze en Promille heel leuke boeken.

Ik geef dit boek een 4/5.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes