40 dagen zonder vlees

Je las het waarschijnlijk al eerder op andere blogs, maar gisteren gingen dus de 40 dagen zonder vlees van start. En ja hoor, ook ik ga hier aan meedoen.



Dagen zonder vlees is een campagne over de impact van onze voedingsgewoontes op het milieu. Het doel van deze campagne is om 40 dagen minder vlees en vis te eten. Hoe meer mensen hier aan meedoen, hoe meer we besparen op onze ecologische voetafdruk.


Wat velen niet weten, is dat vleesconsumptie een van de hoofdoorzaken is van de klimaatverandering. De veeteelt stoot namelijk meer broeikasgassen uit dan de hele transportsector. België staat in de top 5 van landen met de grootste ecologische voetafdruk, dus het is meer dan tijd om hier allemaal even bij stil te staan.


Op de website van dagen zonder vlees kan je gemakkelijk bijhouden op een kalendertje welke dagen je al dan niet vlees gegeten hebt. Je moet je gewoon even aanmelden en je kan van start gaan.




Ik weet dat ik het waarschijnlijk niet volhoud om echt 40 dagen GEEN vlees te eten, maar ik ga toch voor zo veel mogelijk dagen. Ik woon namelijk nog thuis bij mijn ouders en ben door lange schooluren ook vaak pas laat thuis. Op zo'n dagen heb ik geen fut om zelf nog een potje te koken en eet ik dus gewoon wat de pot schaft. 

De laatste twee jaar eet ik wel al wekelijks 1 à 2 dagen in de week geen vlees, en ik wil dit dus de komende 38 dagen frequenter gaan doen.


Veel succes aan al diegene die hier aan meedoen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes