Boeken - aanrader


Sarah Forsyth - Mijn leven in de hel


Schokkend verhaal van een jonge vrouw die in Nederlands het slachtoffer werd van een vrouwenhandelaar.

De negentienjarige Engelse Sarah Fosryth werkt op een crèche in een provinciestadje. Op een dag ziet ze een advertentie: LEIDSTERS GEZICHT VOOR KINDERDAGVERBLIJF IN AMSTERDAM. Ze is wel toe aan wat avontuur en reageert onmiddellijk.

Na een serieuze sollicitatieprocedure wordt ze aangenomen. Het lijkt wel een droom. Die droom verandert in een nachtmerrie op het moment dat Sarah op Schiphol aankomt. De mensen die haar ophalen duwen haar in een auto, nemen onder bedreiging haar paspoort af en tijden regelrecht naar de Amsterdamse Wallen. Daar wordt ze zonder pardon achter het raam gezet. Haar ontvoerders latern er geen misverstand over bestaan: als ze probeert te ontsnappen, zal dat haar dood worden.
Anderhalf jaar lang ondergaat Sarah de meest vreselijke vernederingen, tot ze uiteindelijk dankzij puur geluk een onbewaakt ogenblik vindt om te ontsnappen.

Sarah Forsyth woont in Engeland. In 2007 vertelde ze haar verhaal in een Engelse televisiedocumentaire voor ITV. Ze schrijft onder pseudoniem.


Ik vond dit een heel interessant boek. Ik had al eerder verhalen gelezen over prostitutie, maar nog nooit een verhaal die zich zo dichtbij had afgespeeld. Iedereen weet dat veel prostituees gedwongen worden in de Amsterdamse Wallen, maar dat het er echt zo gruwelijk aan toe gaat had ik geen idee van.

Het verhaal lees heel vlot en ik heb dit boek dan ook in een paar keer uitgelezen. Sommige passages in het boek zijn op een vrij harde manier weergegeven, maar ik denk dat alleen zo de gruwel van zo'n bestaan min of meer kan duidelijk gemaakt worden.

Ik ga zeker op zoek naar andere verhalen van deze uitgeverij, in de hoop dat deze minstens even goed zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes