Haken - amigurumi

Ook ik kon niet weerstaan aan de 'nieuwe' trend onder de haaksters, amigurumi. Misschien vragen sommigen zich af wat amigurumi is, wel amigurumis.nl heeft hier de perfecte omschrijving voor:

Amigurumi is de Japanse term voor in het rond gehaakte beestjes. Ze worden steeds populairder en dat is niet voor niets. Ze zijn vrij eenvoudig om te maken, snel klaar en erg leuk om te verzamelen of weg te geven.

Mijn eerste creatie was Pita de muis, naar een patroontje van Grietjekarwietje. Het lijfje en hoofdje waren al snel klaar, maar ik bleef maar treuzelen om te beginnen aan de armpjes, pootjes en oren. Dit was namelijk niet meer het gewone rondhaken en dus had ik schrik dat het zou mislukken. Na een tijdje stilliggen heb ik toch de moed bijeen geraapt om het muisje af te werken en zie hier, Pita de muis is af, maar zonder ogen weliswaar. Ik vind maar geen pareltjes of dergelijke die me ideaal lijken om als oogjes te gebruiken.
Voor de eerste keer vind ik dit zeker geslaagd!


Gratis patroon 


Na één beestje stoppen zou een beetje zonde zijn en ik ging opnieuw op zoek naar een leuk patroontje. Bij Knuffies vond ik een patroon voor een giraf, welke ik direct wou maken toen ik deze zag. De wol hiervoor kocht ik in de Veritas, bravo wol. Ongeveer 1.30 euro voor een bolletje van 50 gram.

Voorlopig heb ik het lijfje, de kop, de hoorns, de oren en 1 voorpoot af. Nog drie onderdelen dus en dan kan ik de giraf in elkaar beginnen zetten (het minder leuke gedeelte aan amigurumi's maken).


Reacties

  1. Hey Lotte,

    Wat een knap resultaat! Wij vinden Pita de muis heel schattig.
    Creatieve groetjes het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes