Breien - sjaals en muts


Een tijdje geleden vermelde ik dat ik begonnen was met een sjaal te breien, nu enkele maanden verder is deze sjaal af. En het is ook helemaal niet bij die ene sjaal gebleven... 
Ik heb ondertussen al nog zo een sjaal gemaakt met zwarte wol, welke ik al heb moeten afgeven aan mijn papa... Ook deze heb ik gekocht in de Zeeman. Prima wol voor een beginner...

Na die twee sjaals had ik toch wel even genoeg van het altijd rechtdoor breien zonder enige variatie en dus waagde ik mij aan een muts. Aangezien ik enkel maar met twee naalden kan breien zocht ik hiervoor een patroon. Het gratis patroontje heb ik gevonden bij Zeeman. 
De muts is ondertussen klaar en ik ben tevreden. 

Over het patroon heb ik wel mijn twijfels... Ik voerde exact uit wat er geschreven stond, maar het eindresultaat is toch helemaal anders dan de afbeelding bij het patroon. Zo moest ik 15cm boordsteek 2/2 breien, wat er voor zorgde dat mijn onderste boord veel langer is uitgevallen en ik deze dus moet omvouwen... De volgende keer dat ik met dit patroontje aan de slag ga zal ik maar 7-10 cm boordsteek doen en wat extra naalden tricotsteek breien. De pompon heb ik er bewust niet aangehangen omdat ik de muts zo wel leuk vind. 




De wol voor het volgende projectje is ook al gekocht, als ook nieuwe breinaalden... Nummertje 10 had ik namelijk nog niet in huis. Het wordt een dikke zwarte colsjaal...


Reacties

Populaire posts van deze blog

Boeken - 50/50 moorden

Low budget | uitgaven juni

Bakken - Mueslikoekjes