Breien - sjaal

Een tijdje terug leerde ik mezelf opnieuw breien, met als gevolg dat ik al snel meer wou. Ik begon aan mijn eerste projectje, wat standaard voor beginners is, een sjaal.

Ik koos voor de boordsteek 1/1. Waarom? Omdat ik me op die manier goed kan concentreren op mijn steken en niet veel over het patroon moet nadenken aangezien dit zodanig eenvoudig is.
Mijn wol haalde ik in het Kruidvat, 1.99 voor 100gram, naalddikte 5-6. Deze zal uiteraard geen topkwaliteit zijn, maar dat verlangde ik ook niet. Ik zie mijn eerste sjaal meer als een oefening.

Mijn mama en moemoe die beiden heel veel gebreid hebben toen ze jonger waren zijn alletwee verrast over wat ik tot nu toe heb. Ze hadden nooit verwacht dat ik het zo lang zou volhouden en al zeker niet dat het er zo 'gelijk' uit zou zien. Uiterst tevreden met die complimentjes wou ik hier even showen wat ik al heb.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Low budget | uitgaven juni

Boeken - 50/50 moorden

Bakken - Mueslikoekjes